۱۳۸۹ فروردین ۱۹, پنجشنبه

خدا حافظ کاپیتان . . .


اینبار نوبت کاپیتان دنیای وبلاگستان بود که مارا در این خشکی وانفسا تنها بگذارد و خود سکان بدست گرفته و کشتی را به سمت ساحل بی بازگشت هدایت کرده و برای آرامش ابدی در آنجا لنگر بیاندازدو پهلو بگیرد.

روانش شاد و یادش همواره گرامی باد .
مصاحبه اسد عزیز با زنده یاد حمید میداف :

عبد‌الحمید کجوری هستم، در دوم بهمن ۱۳۲۳ حدود۳ – ۴ ماه قبل از پایان جنگ دوم جهانی در خاک پاک بوشهر بدنیا آمدم.تحصیلاتم فوق لیسانس علوم دریایی و کاپیتانی کشتی‌های اقیانوس‌پیما از دانشکده دریایی آلمان. تاریخ تولدم دقیق است به این دلیل می گویم دقیق است چون درآن زمان که من متولد شدم، مردم برای فرار از خدمت سربازی تاریخ تولد پسران‌شان را چند سال بالاوپایین می‌کردند. و اما پدرم به دو دلیل تاریخ تولد هر پنج پسرش را درست نوشت چون نخست معتقد بود خدمت نظام برای دفاع از وطن و دفاع از ناموس است دو دیگر می‌گفت: این‌که جوان‌ها وقتی به سن بلوغ می‌رسند کله‌شان بوی قرمه سبزی می‌دهد و اینجا است که ارتش با دیسپلین‌اش از کله شق‌ها آدم می‌سازد ادامه مصاحبه . . .

۵ نظر:

دختر همسایه گفت...

حسین عزیز من از این بیشتر دلم میسوزه که این انسان آزاده و بسیار باهوش از وظنش این همه سال دور بود و عاقبت هم به آرزوش که نابودی آخوندها بود نرسید ...در کشوری بهتر میزبانش بودند و قدرش رو حسابی دونستن این باعث خوشحالیه ..اما آرزوی قلبیش مثل همه ما این بود که در وطنش باشه

Akas bashi گفت...

در بین اینهمه خداحافظی وبلاگی ،این خداحافظی از همه تلخ تر شد...... یادشان گرامی باد

ورجاوند گفت...

با درود
غم از دست دادن این عزیز را به شما و همه اهل وبلاگ تسلیت میگویم

فرهاد گفت...

پسر با معرفت امیریه
درگذشت ناخدای وبلاگستان را به تو و دوستانی چون تو - که قدردان قلم بدستان وطن دوست هستند را - تسلیت می گویم
امیدوارم نوبت بعدی عزراییل شترش را بدرستی هدایت کند تا جان آنی را بگیرد که خود جان ستان دیگریست نه جان عزیزان ما را که آرزویشان رفاه ملتشان ست .

بهلول گفت...

تازنده ایم قدر یکدیگر بدانیم . مطمئنا جایش برای دوستان خالی خواهد بود .