۱۳۸۷ تیر ۱۶, یکشنبه

طپش 2012 وشاهین نجفی در فستیوال موزیک بوخوم Bochum Total 2008'



در اینتر نت اتفاقی به آگهی فستیوال موزیک امسال بوخوم برخورد کردم دیدم یکی از تقریبا هفتاد گروه دعوت شده طپش 2012 و شاهین نجفی میباشد که همین یکی باعث شد که با خانم راهی بوخوم بشیم .

خوشبختانه محل اجرا در وسط شهر بود تمام خیابان اصلی و خیابانهای فرعی مملو از جمعیت بود و سدای موزیک به خیابان طنین انداخته بود بالاخره خود را به آنجا رساندیم و گروهی هنر نمایی میکرد که بعد از آنها حدود ساعت هفت و نیم امید و یارانش به صحنه آمدند وآهنگ گوگوش را بگونه ایی مخصوص اجرا کردند و بعد امید برای حضار خارجی معنی طپش و راز 2012 را گفت و لذ ت بخشترین قسمت تماشای اعضای گروه که به زبان فارسی میخواندند و با چه احیای و صمیمتی واژه های فارسی را ادا میکردند و در فاسله آهنگ بعدی یکی از آنهابه حضار نوضیح داد بعد سخنان جرج بوش که ایران را محور شرارت نامید آدمی فکر میکرد هر جوان ایرانی بمبی زیر بغل گرفته و میرود جایی را منفجر کند که باید بدانید بیش ار سی در صد از جوانان ایران هم سن و سال ما هستند وهمه طرفدار صلح و موزیک و مثل ما عاشق جشن و پارتی و در ادامه ترانه سنگسار را به انگلیسی اجرا نمود .


بعد امید چنین ادامه داد امروز افتخار اینرا دارم که موفق ترین خواننده حاضر را به سن دعوت کنم که در این ماه های اخیر میایون ها بار روی ترانه های او کلیک شده که شاهین نجفی را به صحنه دعوت کرد که همراه بود با دست زدن ممتد هموطنان که او امد و ترانه
ما مرد نیستیم را خواند.


بعد از این ترانه امید ادامه داد و گفت چون برنامه بین المللی میباشد برای همین شاهین یک ترانه را اجرا کرد و مژده داد که به گروه آنها پیوسته و بزودی هم کارهایش را جمع وجور و منتشر خواهند کرد و هم کنسرت هایی خواهند داشت.


در حاشیه استقبال مردم بی نظیر بود و گوش بفرمانی آنها به خواسته خوانندگان که دعوت به بلند کردن دست و یا رقص که انجام میدادند.




در باز گشت به خانه به این فکر میکردم ایکاش زودتر از 2012 بتواند در تهران برای مردمش بخواند و جوانان هم هر جور که دوست دارند شرکت کنند و به شعر شاهین به دخترانی که بخاطر نداری خودرا میکشند و مادران سالها هر خفتی را میپذیرند به رستم آفتابه به گردن و شیر زنانی مرد تر از هر مردی و و و . . . عکسها را اینجا ببینید

دنباله

طبق اطلاعیه برنامه گذار تعداد گروه های هنرمند حدود هشتاد گروه و تعداد شرکت کنندگان ٨۵٠٠٠٠ نفر بوده اند و تاریخ

Bochum Total 2009 : 02.-05.2009میباشد و گزارش دویچه وله را اینجا میتوانید بخوانید.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

در بلاگ نیوز لینک داده شد

ناشناس گفت...

حسین عزیز
ممنونم از لطف شما . زندگی در هر صورت ادامه دارد و کاری نمیشه کرد .
برنامه بوخوم را خیلی خوب توضیح دادید . دوستانی نیز رفته بودند و تعریف می کردند . عکسها هم قشنگ بود . باشد که به این طریق مردم بدانند که ما جنگ طلب و تروریست و ... نیستیم .