۱۳۸۸ خرداد ۱۷, یکشنبه

( انتخابات )من به زرافه رای میدادم !!!


ابن روزها که تنور انتخابات داغ است و تب آن همه را فرا گرقته و رد آن را در وبلاگ دوستان هم میتوان مشاهده کرد. همین امر موجب شد دامان مرا هم بگیرد, و برای اولین بار در طول این سالها آنرا دنبال کنم و راستش تا حالا کلی هم از این نمایش خنده دار مفت و مجانی کلی لذت هم برده ام, البته در دوره های پیشین هم وقتی میدیدم هم میهنانم از آزادی نسبی زمان انتخابات سود جسته حرقهای نزده را میزدند و کارهای ناکرده را میکردند از شادیشان شاد میشدم و بویژه اهمیت ندادنشان به نسخه های شفا بخش کنار گودنشینان مخصوصان آنهایی که در خارج از میهن میباشند که نشان از رشد شعور آنان داشت بر شادیم نیز می افزود.باری انتخابات در پیش رو از این رو باعث خنده ام میگردد که چهار کاندید از غربال گذشته و باقی مانده که همگی آویزان ریسمان ولایت فقیه میباشدن و هدفی مشترک را که حفظ نظام میباشد را دنبال میکنند در ظاهر شاید برای عوام قریبی به دسته ایی و گروهی و رنگی خودرا متعلق میدانند, اما در اصل جملگی بنا بر دغدغه هایشان اعضا یک حزب میباشند که در آغاز باز برای عوام فریبی جنگ زرگری میخواستند راه بیاندازند ,هشیاری مردم و روشنفکران داخلی و . . . با صف بندی در پشت کاندیداها و دادن هندوانه های بریده و نبریده زیر بغلشان آنان را به پیکار واقعی کشاندند تا جایی که امروزه هم شاهد افشاگریها هستیم و هم اینکه این چهار یار هم تشکیلاتی برای تصاحب لاشه مقام ریاست جمهوری که تنها نامی و آوازه ایی دارد مانند حیوانات بجان هم افتاده اند ایتجاست که خوش بحال هم میهنان داخلی که از نزدیک و بصورت زنده تماشاگر این پدیده هستند و حالش را میبرند.
از این رو منکه تا بحال در هیچ دوره ایی شرکت نکرده ام و این دوره هم اگر بخواهم بخاطر دوری از محل اخذ رای نمیتوانم شرکت کنم حال اگر میسر میشد به کدام یک از این حضرات رای خودم را میدادم هرچه فکر کردم و سوابق درخشان ایشان که بر همگان پوشیده نیست را در نظر گرفتم بین دو نفر انتخاب برایم سخت شد و رد دوتای دیگر هم بی دلیل انصاف تبود پس بنا بر توشته بالا, لاشه و حیوانات برای آقابان صفتی را در نظر گرفتم بخاطر علاقه مندیم به چهارپایان اول سردار رضایی که در این جمع تخودی بیش نیست برایم پلنگ شد دوم سید حسین با صد تا چیز گفتنش گاو را تجلی کرد سوم الف نون که بخاطر شکرخوردتش گاهی لپ لپ و گاهی دانه دانه که یر همگان بارز است که شتر مد نظر میباشد میماند شیخ کروبی که در او زرافه را دیدم و از اینرو اگر رای میدادم او انتخابم بود و بس.


* زرافه یکی از جانوران غول پیکر روی زمین است، و از بلندقدترین حیوانات و یکی از عجایب موجودات است. درازی فوق العاده گردن و پاهایش گونهٔ تناسبی با تنه‌اش ندارد، و بلندی قدش که احیاناً از ۶ متر تجاوز می‌کند، سیمای ناموزون و استثنائی به او می‌بخشد. به علاوه چنین به نظر می‌آید که این لندهور گردن دراز، هر قسمت از بدنش را از یک جانور دیگر عاریه گرفته‌است. مثلاً تنه‌اش به اسب، گردنش به شتر، پاهایش به بز کوهی، شاخ‌هایش به گاو وحشی، وگوش‌هایش به گوش الاغ شباهت دارد، و پوست بدنش از پشم کوتاهی پوشیده شده با نقش پوست پلنگی است، بنابراین به پلنگ هم بی شباهت نیست. به همین جهت در قدیم آن را (شتر، گاو پلنگ) هم نامیده‌اند، واز قرن‌ها پیش همواره به عنوان یکی از حیرت‌انگیزترین اعجوبه‌های طبیعت مورد بحث و توجه بوده‌است.(از ویکی‌پدیا)


**درقدیم زرافه را شتر گاو پلنگ صدا میکردند زیرا آنرا ترکیبی از این سه حیوان میدانستند که در فرهنگ عمید آمده است ودیگر کنایه از: ناهماهنگی و بی تناسبی نیز میباشد.

۴ نظر:

آشنا گفت...

سلام و سپاس

در ايران عزيز كه هنوز مردم ما راي به رئيس جمهوري ميخواهند بدهند كه براي او نان بياورد نه آزادي ....
سخن گفتن از دمكراسي امري است كه فقط در اين شوي انتخاباتي ارزش دارد نه غير آن روز...
ما نيز در اين وادي كه انتخاب بسيار تنگي است و حكومت آن با تاييد صلاحيت افرادي را آماده كرده ..صرفا به برنامه آنان كه كروبي را با اينكه نقدهاي بسياري به او ميبينم ..... ولي در اين جمعي كه او را همراهي ميكنند حداق خواسته من اين است كه آنان براي آزادي مبارزه كرده اند و من نيز....
و اميدم از كروبي هيچ نيست جز پاسباني ....
گرچند ميدانم در اين دوره با جواناني كه ميبينم فقط در چند روز انتخابات سر و كله شان پيدا ميشود بعد ارز انتخاب به كناري ميروندو ميدانم كه موسوي احتمال راي آوري دارد و دوستان به اصطلاح اصلاح طلب نيز كه به قدرت مي انديشند از او حمايت كرده اند.
ولي شكست در دمكراسي برايم لذت بخش است.
اميد كه ايرانيان نيز به آزادي فكر كنند نه نان شب.

نرگسدان گفت...

حسين آقاي عزيز
فيلم مربوطه توليدش مال دو سال پيشه.اسمشو كه گفتم خواستگار محترم.كارگردان داوود موثقي/خيرانديش و فرهاد اييش از بازيگراش هستند.فيلم ضعيفيه.من فقط به خاطر اميريه اش گفتم بهتون بگم:)

آلما گفت...

دوست عزیزم سلام
مرسی بابت دلداری و تسلیت
ولی من رای میدم یک رای سبز... به خاطر اینکه توی این چهار سال اینقدر مردم تحقیر شده اند (نه فقط توی این 4 سال بلکه همه سالهای گذشته) می دونم ممکنه تغییر زیادی ایجاد نشه ولی امیدوارم... فقط امیدوارم...

کوچه نادری گفت...

انگار منم از زرافه خوشم اومد...

(چقدر نام امیریه دوست داشتنیست)