۱۳۸۸ تیر ۲۴, چهارشنبه

عصیان

اینروزها آسمان سرزمین مجازی ما را هممانند سرزمین عینیمان ابرهای غم و اندوه گرفته است و هر سایت و وبلاگی چون خانه های میهن با درج نامی و آویختن تصویری از عزیزی ماتمکده ایی شده است .




مرد بقال از من پرسید : چند من خربزه می خواهی ؟
من از او پرسیدم : دل خوش سیری چند ؟











دل خوش کیمیایی که سی سال بدتبالش روانم و روانیم و اینروزها بیش از پیش در پی آن روان بویژه در این یکماه اخیر که شاهد اخبار ناگواری از میهن بوده ایم از ربودن آرا و امید مردم تا پرپر شدن عنچه های نا شکفته به دست نامردمان نا کس در کوی و برزن تا اعدام اسرای زندانی در گوشه و کنار مملکت که اگر گروه نخست برای باز پسگیری رای دزدیده شده شان به خاک وخون کشیده شده اند دسته بعدی به بهانه هایی چون دین و مسلک, هویت خواهی , عدالتجویی و درخواست حقوق اولیه انسانی و . . در پشت دیوارهای زندانها بدست دژخیمان به رگبار بسته میشوند که جای دارد اشاره ایی هم به مزدور سازی رژیم بکنم که همه خوانده و شنیده ایم که در سر کوبی های اخیراز نونهالان یا نوجوانان سیزده چهارده ساله بسیجی سود برده اند که آدمی را یاد بچه سربازهای جنگهای آفریقاییان میاندازد که به زبان ساده ماشینهای انسانی آدمکشی که این اندوهش کمتر از حکایات اشاره شده بالا نیست که روانشناسان عواقب خطرناک آنرا به خود شخص و جامعه بهتر میدانند از اخبار ناگوار سخن بمیان آمد که جای دارد به فاجعه امروز هم اشاره کنم که این اتفاق بارها با هواپیماهای روسی پیش آمده که علت آن برهمگان عیان میباشد و داستانش حکایتی قدیمیست که نیازی نمیبینم منهم تکرارش کنم تنها اینکه منهم بنوبه خود این مصیبت را به مردم و وابستگانشان تسلیت گفته برایشان از پروردگار آرزوی صبر و بردباری دارم .
بازهم در این روزها که دنیا صدای مردم مظلوم ما را شنیده و ابراز همدردی و همبستگی میکنند از صدور بیانیه تا آویختن پرده سبز از دیوار شهرداری و نواختن گبتاری و خواندن سرودی که ما پیروزیم و . . در مقابل مردان خدا در خانه پدری در جایی که اینهمه ظلم و ستم بیداد میکند آری این مردان ربانی که عناوین و القابشان را تریلی 18 چرخ هم نمیکشد همانهایی که تا قبل از دگرگونیها سالیان سال با خمس و ذکات ومال امام و پول روضه و عروسی و ماتم این مردم ارتزاق کرده اند شهریه گرفته و داده اند همواره در گوش ما از سالار شهیدانشان میخواندند که اگر دین ندارید آزاده باشید حال که قدرت به دست اسلافشان افتاده و از خوان دولتی تغذیه میشوند برای اینکه جیره شان قطع نگردد هم گذشته را که اشاره شد از یاد برده اند و هم آزادگی که از ما میخواستند میدانم برخی فغان بر خواهند آورد و خرده خواهند گرفت که فلان مرد خدا اعلامیه داد مثلا در کشتار مردم چین گفت خون بنا حق ریخته . . . که صریحا بقول عوام الناس به درد عمه اش میخوره بیانیه مجهول و تفسیر بمیل شنوده بیانیه نیست بلکه عوام فریبیست و بس.( آیت اله منتظری در این مقوله حسابش جداست او امتحانش را قبلاپس داده است در کشتار 67 )
در ادامه باز در ازای این دین فروشان باید از هنرمندان که اینها طاغوتی و ما لوس آنجلسی سالها نامیدیم یاد کرد یکی بعد از یکی با ترانه ایی و کلیپی شرکت در اعتراضات و غیره هم نشان دادند هم در کنار مردمشان هستند وهم فرزندان خلف ایران زمین میباشند.
در آخر باز همه واکنشهای آقای ا.ن رییس جمهور سابق را در مورد مرگ بانویی در آلمان رادیدند و میبینند که گلو و .. خود را چگونه پاره میکرد و میکند اینجاست که به این بابا باید گفت هرکه میگه نون و پنیر . . . اگر انسان بودی و چشمهای نداها و سینه شکافته شده سهرابها را میدیدی و دیگر جوانهایی که برای چهار سال ملیجکی و خوش رقصیت چنین پر پر شدند اگر خودرا نمی آویختی میرفتی جایی که هرگز دیده نشی .

۳ نظر:

beta گفت...

باسلام
من به سختی میتوانم نظراتم ثبت کنم نمیدونماشکال از وبلاگ شماست یا کامپیوتر یا از سبک وبلاک وقتی نظر مینویسی اگر بخواهی ایمیل بنویسی برای رمز میگه از رمز صوتی استفاده کن نمیشه چون چند صدا پخش میشه بهمین خاطر هم کسی نمی تونه برای شما نظز ثبت کنه لطفا این مشکل حل کنید
شاید هم اشکال از هم خوانی وبلاک ان کشور که درایران بامشکل روبروهست من هر وقت میخواهم نظز بدهم باید در یک کنکور مجدد مجادله کنم به نظز قبلی هم پاسخ داده نشده باتشکر وسربلندی ایران عزیز

حسین . امیریه گفت...

beta عزیز اول سپاس از پیامهایت در مورد کامنت گذاشتن که میبینم مشکل حل شده اما در مورد پرسشت دوست من نزدیک ربع قرنیست متاسقاتههم از میهن دورم وهم آنجا را ندیدم اما این دلیلی نمیشود که از آنچه طی این سالها و اینروزها گذشته بی خبر باشم در مورد مردم و رشد و درکشان برگهای تاریخ ما پر از رشادت نیاکان ما در دوران سخت میباشد که از فرزندان خلف آنها انتظار دیگری تمیتوان داشت منهم بقین دارم ما پیروز نهایی هستیم اگر بروز باشید با آدرس وبلاگتان حتما خبر کنید آدرس ایمیل امیریه:
hossein58@gmx.de میباشد
شادو سبز باشید.

sadaf گفت...

فعلا ارزانترین چیز توی مملکت جان آدمیان هست ای دریغ