۱۳۸۸ خرداد ۲۶, سه‌شنبه

نامه حسن شریعتمداری خطاب به مردم آذربایجان


نامه به آذربایجان غیور


تبریزیم ای آنا یوردوم نه سولوب سان سارالیب سان

ای سهندیم ساوالانیم نجه خاموش قالوب سان

توش یولا سیل خروشان کیبی سسلیر سنی سسلر

دور ایاقه سسه سس ور کی آچیل سینله نفسلر


آذربایجانیان عزیزدرست سی سال پیش و در چنین روزهائی میلیون ها نفر از شما به خیابان ها آمدید و با تظاهراتی مسالمت آمیز و در همراهی با مرجعی روشن ضمیر و خردمند و مرجعی مترقی و دوراندیش یعنی شادروان آیت الله العظمی شریعتمداری خواستار لغو رفراندم تصویب قانون اساسی و اصلاح مواد مربوط به اختیارات ولایت فقیه و حذف نهاد ولایت فقیه از آن شدید. قیام مدنی و مسالمت آمبز شما یعنی یکی از صاحبان اصلی انقلاب به خاک و خون کشیده شد و سپس مراد شما را خانه نشین کرده و انتقام روشن بینی و مسالمت جوئی و عدم خشونت او و شما را از او و شما گرفتند.حال و با صد افسوس پس از سی سال٬ درستی پیش بینی های او و شما برای همه کاملا مشهود و آشکار و ملموس شد. اغلب آنانی که آن روزها در سرکوب شما و توهین به آن پیر روشن ضمیر و در مقام تقرب به رهبرشان گوی سبقت از یکدیگر می ربودند، اکنون خود فریادشان از دست بتی که خود ساختند و برملت تحمیل کردند، بلند شده است.سی سال خسارت و خسران و هزاران هزار تلفات انسانی و میلیاردها اتلاف سرمایه ملی و نسلی سرخورده و عاصی بیلان مرارت بار این تجربه فاجعه بار است.امروز ولی فقیه چنان آشکار و بی پروا اراده ولایت مطلقه خود را در برابر اراده ملت نهاده است و چنان به عیان خواست آنان را به سخره گرفته که آحاد ملت از خرد و کلان همکاری او را در تقلب انتخاباتی دریافته و سی سال پس از قیام شما این بار همگان در اعتراض به او در سراسر کشور به خیابان ها ریخته اند.امروز مانند سال ۵۷ چشم وطن به سوی شما دوخته است. نگوئید که آن روز تنها ماندید. (!)امروز جای گله نیست. اوضاع حساس تر از این ها و وظیفه ما فرزندان آذربایجان سنگین تر از همیشه است.(!)تظاهرات با صلابت و مسالمت آمیز شما همواره نقش آفرین بوده است. دیروز شما را مجددا به خاک و خون کشیدند و در دانشگاه تهران ٬ تبریز و دیگر شهرهای آذربایجان و ایران فرزندان تان را زدند و کشتند. به شما از راه دور تسلیت می گویم.نیروی انتظامی آذربایجان و سپاه و بسیج و شهربانی می دانند که نباید دست به سوی همشهریان و سایر هموطنانی که با مسالمت ابتدائی ترین حقوق خود را می خواهند دراز کنند. پدر من این کار را بر آنان حرام کرده است.(!) آنان دیر یا زود به شما خواهند پیوست. به آنان محبت کنید و فتوای پدرم را به آنان یادآوری نمائید تا از خواب غفلت بیدار شوند. این فتوی شامل همه نیروهای مسلح در سراسر ایران است. وظیفه شما نیروهای مسلح دفاع از هموطنانتان است ونه قلع و قمع آنان.
روحانیون محترم آذربایجانی:شما پیروان و شاگردان آن مرجع دوراندیش هستید. صف خود را تا دیر نشده از این عده روحانی خودکامه که در مقابل ملت ایستاده اند، جدا کنید و به ملت بپیوندید.
فرهنگیان٬ بازاریان٬ کارگران، کارمندان٬ پزشکان و دانشجویان و دانشگاهیان عزیز آذربایجان:تا رسیدن به خواست های خود که ابطال این به اصطلاح انتخابات است، مقاومت کنید و با راه پیمائی های مسالمت آمیز و اعتصابات شغلی به مردم سراسر کشور کمک کنید تا در قدم بعدی رسالت سی ساله خود را تکمیل نمائید. استدعا دارم نگذارید وارد صفوف تظاهرات مسالمت آمیز شما شده و خشونت را به شما تحمیل کنند. پیروزی ملت در مدنیت، پیگیری و مقاومت و در عین حال مسالمت است.در آرزوی پیوستن به شما دستتان را به گرمی می فشارم.
مهندس سید حسن شریعتمداری
هامبورگ ۲۶/۰۳/۱۳۸۸
دنبالک
چند تا شعار مردم آذربایجان در راه پیمایی های این روزها
«آذربایجان یاتماییب - اؤز اوغلونو آتماییب»، «آذربایجان یاتماییب - موسوی'نی آتماییب»، «منیم دیلیم اؤلن دئییل - باشقا دیله دؤنن دئییل»، «دولت کودتا، استعفا استعفا»، «اؤلوم اولسون دیکتاتورا»٬ ، «بیز اؤلمه یه حاضیریق - بابکین سربازییق»
"یا یا یا شا شا شا آذربایجان چوخ یاشا

۲ نظر:

ناشناس گفت...

برو بی شرف

mojtaba mostafavi گفت...

سلام این دولت برایه همه چی‌ پول دارند ولی‌ نه برای یارانه‌ها . هی‌ میگن نیروی هسته‌ای تو نگو ما باید از حالا به بعد هسته بخوریم چون از خورشت الو فقط هستش گیرمون میاد. ما نیروی هسته‌ای می‌خواهیم بزنیم تو سرمون. نه قدرت خرید داریم نه میتونیم از حالا با بعد جایی برویم چون اقایون بنزین را حسابی‌ بالا بردند. آقای احمدینژاد حق نفت ما که گفتی‌ سر سفره هر خانواده ایرانی‌ میاری کو؟ همه رو دادید به عربهای سنی تو غزه بخورند تا عکستون رو همهجای فلسطین بزنند. نه نیروی اتممیت رو می‌خواهیم نه کمکت به غزه. یادت نره که همین ما بسیجیهایی که همه یارانه‌ها رو ازشون بریدی ما باعث شدیم که جنابعالی هنوز رئیس جمهور باشید.