۱۳۸۹ تیر ۱۲, شنبه

آرژانتین پر . . .

از زمانی که مربی تیم آلمان بازیکنان منتخب خودرا اعلام کرد من بدون تاخیر به تمام دوستان و همکاران آلمانی خود گفتم نهایتا یک هشتم ایستگاه آخر خواهد بود و باخت آلمان در دور اول و بازی ضعیفشان باغنا باعث شدند که بیشتر از پیش به پیش بینی خود پافشاری کنم . خب بازیکنان آلمان مانند فریدریش که تیم باشگاهیش به دسته دوم رفت پودولسكي هم در بایرن بازیکن درجه دو بود و بالاخره به کلن هم که پیوست انتظارات را برآورده نکرد وکلوزه هم در آلمان در طول فصل پیش بازیکن ذخیره بایرن مونیخ بود, دروازه بان جوان هم که ناچارا به تیم آورده شد فاقد تجربه و مولر که غوغا کرده تا پارسال که در تیم دسته چندمی بازی میکرد و به بایرن آمد برای همه نامی گمنام بود و بالاک هم که به خاطر آسیب دیدگی جا ماند خلاصه در مقابل غولهایی چون مسی و رونالدو و کاکا و رونی . . . مفسران آلمانی حتی خوشبین ترینشان هم نهایتا بازی یکچهارم را, بازی آخر تیمشان در این دوره میدانستند که با بازی انگلیس ورق برگشت و حالا بد بینها شروع کردند که با خطای داوری که صورت گرفت کار بزرگ آلمانها را کم رنگ جلوه دهند که بازی امروز تیم نشان داد برنده شدنشان در برابر انگلیسها اتفاق نبوده و این شیوه تیم ملی آلمان از دوره های پیشین بوده که تیمش مرحله به مرحله در طول بازیها صیقل میخورد مانند همان سال 74 که با باخت در برابر الجزایر قهرمان جهان شدند و در سال 90 هم که برای بار سوم جام را بردند شروع ضعیفی داشتند . حال تیم ملی آلمان در پایان بازیهاهر عنوانی را بدست آورند کاری کرده اند کارستان که در تاریخ فوتبال این کشور ثبت خواهد شد .
پینوشت :
از آنجایی که همانگونه که در بالا اشاره کردم از قبل و بعد از آغاز جام جهانی از تیم آلمان بد گفته بودم حال برای آرامش وجدانم این نوشته را نوشتم در نوشته بعدی حتما غریبه را ادامه خواهم داد.
دوستانی که بازی امروز را دیدند حتما صدر اعظم ما آنجلا مرکل را دیده اند که با هر گلی که به ثمر میرسید چگونه شادی میکرد قبل از بازی خبرنگار از وی خواست پیش بینی خودرا اعلام کند او که چاره ایی جز پیش بینی پیروزی آلمان را نداشت با لحنی آرام و محتاطانه که گویی برخلاف احساس درونیش و . . . با لبخندی گفت تیم کشورش دو بر یک پیروز خواهد شد.
عکس با لاهم از سایت روزنامه پر تیراژ آلمان بیلد که فردا صبح منتشر خواهد شد میباشد که تیتری که زده چنین است :ما به شما افتخار میکنیم . . . .
در پایان من شخصا آرزویم این بود که بازی امروز ایکاش بازی فینال بود و مارادونا و مسی با عنوانی به کشورشان باز میگشتند.

۱ نظر:

فرهاد گفت...

حسین عزیز
من خوشحالم که این ملت خوشحال شد اما به قول دخترم این آلمانی ها از فردا خدا را هم بنده نخواهند بود و توهمشان باورشان خواهد شد که ملت یگانه عالم هستند