۱۳۸۷ اسفند ۲۴, شنبه

از غیبت صغری سخن تا انتقام . .

هقته ایی که پشت سر گذاشتم با تصویر این دوست کوچکم که با شاخه گل سپیدش که میخواست آمدن بهار را به من بشارت دهد آغاز گردید که نتیجه اش هم پست یا مطلب پیشین میباشد که با ترانه زیبایی از بزرگ بانو موزیک ما مزین بود مرضیه که راستش بنا بر حساسیتها با تردید ودو دلی قرار دادم که میدانم نام این بانو برای برخی که احساساتشان بر منطقشان غلبه میکند آنها را دچار آلرژی میگرداند چه بسا بیشماری از آنها مرده پرستانی هستند که خدایی ناکرده بر این بانو اتفاقی بیفتد سوزناکترین مرثیه ها را خواهند نوشت که امیدوارم که سالیان سال مرضیه عزیز سایه اش بر موسیقی ما گسترده باشد به کوری چشم تمامی آنهایی . . . اما خوشبختانه دوستان امیریه که معلوم بود وحتی رهگذران هم نشان دادند که قدر گوهر میدانند که جای دارد از آقای افراسیابی عمو اروند که با پیام زیبایشان باعث گردیدند با عزمی راسخ و بدون ملاحظه تا دومین آهنگ مرضیه که با دیدن با عکس بالا بخاطرم رسید را به عنوان سپاس ازعمو اروند و تمام یاران امیریه بویژه صاحب تصویر تقدیم نمایم.
یک شاخه گل من در کاشانه دارم
دایم به برش حال پروانه دارم
پیراهن او چون نو عروسان سپید
بویش همه شب چون نسیم صبح عید
بشنویید
در هفته ایی که گذشت پر از خبر های گوناگونی بود که برخی مسرت بخش و بعضی اندوه بار و متاثر کننده که به چند تایی که بنظرم جالب و قابل بیان به آنها اشاره ای گذرا میکنم و امیدوارم که هفته ایی که پیش رو داریم که آخرین هفته سال میباشد مالامال از اخبار شادی بخش برای تمامی مردم جهان بویژه هم میهنان اسیر داخل و خارج باشد.
1- از خبرهای شادی آفرین پایان ولوله ایی بود که با غیبت صغرای حضرت سخن در این دنیای مجازی افتاده یود که اهالی دور گویا نیوز چون چمکران حلقه زده و نگران احوال خودشان که هزاره ایی هم باید در انتظار غایب دومی باشند که با ظهور حضرتشان نگرانیها و اندو ه ها بپایان رسید و شادی جایگزین گردیدجای دارد از سخن گلایه کرد دوست عزیز تو دیگر چرا بفکر این مردم نیستی طفلک بلوچ در لحظه های گرفتاریش در اتاق عمل تا اینکه داروی بیهوشی اثر کند هم بروز بود تا موجب شایعات و نگرانی دوستانش نگردد.
2-خبر بعدی متاسفانه وطن دوم مارا به بهت فرو برد کشتار معلمین و محصلین توسط هم مدرسه ایی سابق بود که از چون و چرای آن در آستانه بهار میگذرم و تنها اینرا باید بگویم در دنیایی که هر روز زندگیها ماشینی تر میگردد و مایکروو جای آشپزی مادر را میگیرد وبازیهای خشن جانشین خواهر و برادر و . . میگردد و تنها همبازی و با گذشت هر روز مهر و محبت موجودیت خودرا از دست میدهند تا جایی که میبینی محبت واقعی حال کیمیایی بسش نیست روز های بدتری و حوادث ناگوارتر دور از انتظار نیست.
3- انتشار لیست ثروتمندان دنیا که با تیتر داراهای ندار در این بحران اقتصادی هم قابل تامل بود که مژده میداد بیل گیتس با 40 میلیارد دوباره نقر اول است و برادران آلدی که هم میهنان آلمانی من خوب میشناسند این دو برادر که آلمان و اروپا را بین خود با نام آلدی جنوب و شمال تقسیم کرده اند هر کدام با 20 میلیارد بین ده نفر اول در جهان میباشند و ثروتمندنرین مرد اروپا هم صاحب ای کا IEKAسویدی میباشد که هرچه نگاه کردم ببینم نام وزیر میلیاردی را خودمان رامیبنم نبود که نبود یادم افتاد دارایی ایشان امانت آقا امام زمان نزد ایشان میباشد که پول امانتی ثروت شخصی نیست تا در لیست پولدارها ثبت گردد .اما نکته قابل توجه نبود نام زنان در ده نفر اول بود که البته این دلیل نبود زن ثروتمند نیست چرا که یکی از این نسوان که بیشتر از ثروتش داستان بوالهوسی ایشان بود که چند ماهی خوراک مطبوعات این میهن ما بوده و هست در پایین اشاره ایی خواهم داشت .
4- سوزان کلاتن Susanne Klatten که وارث کارخانه بی ام وBMW میباشد سال پیش با شیادی آشنا میشود که این معشوق از رابطه نزدیکشان در هتلی مخفیانه فیلم بر میدارد در طول دوستیشان یکبار با داستان ساختگی که مافیا بخاطر بدهی وی تصمیم دارند پسرش را به قتل برسانند از سوزان 7 ملیون یورو دریافت میکند که از قضا با همین داستان سه زن ثروتمند دیگررا هم سرکیسه کرده
که این موجود طماع که میبیند از خرس یک موکندن دیگر کهنه شده است و ترس از اینکه اورا جواد بنامند از این رو معشوقه خودرا این بار با برملا ساختن فیلم معاشقه آنها تهدید میکند و از وی 49 ملیون طلب میکند حال چرا جهل ونه ملیون و نه پنجاه شاید خواسته بگوید ارزان کرده همه ببرند . سوزان هم میبیند پول که علف خرس نیست ننگ را بجان میخرد و از دست او به پلیس شکایت میکند و همسر سوزان هم بخاطر علاقه و نه تعداد صفرهای دارایی او خطای زنش را نادیده میگیرد در پی تنظیم پرونده برای محاکمه تلاش دادستان در اقزودن شاکیان بیشتر بثمر نرسید که بانوان مال باخته از شکایت صرف نظر نموده بودند که برای این طبقه که تا بوده قرون گذشته در داستانهای بالزاک و دیگران و . . چنین اتفاقاتی برایشان امری طبیعی بوده و حتی پرستیژ میباشد ترس از بی حیثیتی نمیتواند باشد بلکه خودشیرینی انگلیسی ها میباشد که برای دلبری از مسلمین میخواهند قانون شریعه را در انگلستان راه بیاندازند که این زنان میترسند آلمانها هم به طبعیت از آنها بخواهند در اینجا هم چراغ سیزی به قوانین اسلامی نشان بدهند که این زنان مال باخته اسیر قوانین اسلامی و زنای محسنه و . . نیز هم بگردند .
5-این خبر آخیش دلم خنک شد که میدانم دوستانم حمايت از حيوانات بي خانمان و همه مخلوقات خدا و تمام آنهایی که حیوانات و طبیعت را دوست دارند هم دلشان خنک میشود در تایلند اتفاق افتاد که مردی حیوان آزار که میمونی را اذیت وآزار میداده و مانع او از کندن نارگیل و راندن او بوده این میمون که هم بستوه رسیده بوده وهم اینکه خواسته فرضیه داروین را بثبوت برساند ما انسانها از خویشاوندانش میباشیم با پرتاب نارگیلی بر سر مردک باعث مرگ وی میشودک که خدا را شکر این اتفاق همانگونه اشاره شد در میهن ما پیش نیامد که این حیوان تا به پرداخت دیه یا قصاس با نارگیل محکوم گردد (البته من از مرگ مردک شادنشدم و میدانم دوستانم هم نمیشوند تنها از واکنش حیوان زبان بسته خوشحالم وبس)
6-حال که صحبت حیوانات شد واز طرفی هم بازار و هم تنور انتخابات پیش رو هر روز داغتر میگردد و ترافیک کاندیداها هر روز سنگین تر حال که موقع انتخاب بد از بدتر یا از خوبتر از خوب است ترا بخدا نه به ماهی 50000 تومان فکر کنید که پول چرک دستی بیش نیست نه به کوپن فوق العاده در شب عید و نه به فرزند سرزمین ستارخان که ممکن است بناچار با زیان شیرین آذری خود از ضرب المثل قوز بالا قوز استفاده کند که موجب خنده و متعاقبا دلدرد خانم از زندگی گردد که دوستان و دارو دسته ایشان را هم بزحمت بیاندازد کامنتی بنویسند و در جاهایی نیز لینک بدهند حال میماند دو رییس جمهور سابق و فعلی که دوستان محیط زیستی اگر شرکت میکنید رای خودرا به سید بدهید که لااقل در دوران او نه لاک پشتی سوخت و نه درختی به جرم تقدس تیشه به ریشه اش خورد . .
اینهم عاشقانه ایی برای همزبانان و آذری دوستان Ay Giz - meni attin aygiz atese بشنوید. .

۶ نظر:

آمیز نقی خان گفت...

حسین عزیز
هردو موسیقی بی نهایت زیبا بود ولذت وافر بردم
مرضیه بی گمان یکی از اوج های بلند موسیقی ایران است. گرایش های سیاسی اش به خودش مربوط است. حتی ترانه هایی را که اخیراً با محمد شمس اجرا کرده بی نظیر است.
دستت درد نکند وعیدت مبارک

sadaf گفت...

مرسی از اطلاعاتتون خیلی جالب بود نمیدونستم صاحب ایکیا ثروتمندترین مرد اروپا هست بارکالله به برادران آلدی اینا همون صاحب سوپر آلدی هستن آره؟اگه خوب نگاه کنیم میبینیم صاحب این فروشگاهای زنجیره ای که ارزون هستن به نسبت چقدر تونستن تو زمینه ی ثروت موفق بشن

sadaf گفت...

عیدتون هم پیشاپیش مبارک با آرزویی سالی سرشار از شادی و سلامتی و یورو

ناشناس گفت...

ایا می شود روزی اماری از شمار فقیر ترین ها گرفت ؟یا زاغه سگ ها هیچ وقت به شمار و شماره نمی ایند...
عجب رسمیه رسم زمونه...
باید نشست و دید چه اتفاقی می افتد...سیاست هیچ کجای دنیا پدر و مادر ندارد در ایران ما این بی پدر و مادر حساب و کتاب هم ندارد...
بوی کناره گیری سید به مشام می رسد..
بعد از دوران گل و بلبل پرزیدت پیشین نیاز به رو کردن سید نیست برگ برنده دست اصلاح طلب هاست...حالا با هر کاندیدایی که به میدان بیایند....
با میر حسین هم می شود کا ر سازی کرد...

ناشناس گفت...

سلام بر حسین آقای عزیز طبق معمول از شنیدن صدای خانم مرضیه غرق لذت شدم ... متاسفانه خیلی از مردم عادت کردند برای هر چیزی که حتی لذت هم میبرند یک دلیل نازیبا بتراشند ..من آهنگهای ایشون رو دوست دارم و همین برای من کافیه...مطالب جالب و پر باری نوشته بودید یک به یک را خواندم ولی مطلب چهارم خیلی برایم جالب بود چون دقیقا عین همین اتفاق چند سال پیش در تهران برای یکی از همکاران ما افتاد و زمانیکه این خانم شکایت کرده دیده اووووووووووووه این آقا روزی چند بار عاشق شده!!!!!
شادباشید و سربلند
از حالا عیدتون مبارک ولی برای شیرینی خوردن خدمت میرسم حتما!!

ناشناس گفت...

سلام و درود بر استاد عزيزم
و سالي ديگر رفت و آفرينشي نو آغاز شد .... با آرزوي شادكامي بر شما در سال جديد خورشيدي .... نوروز باستاني ايراني را تبريك ميگويم. پيروز باشيد و سربلند