۱۳۸۸ شهریور ۱۰, سه‌شنبه

فرزند خوانده . . .

امروز در اولین صفحه روزنامه بیلد آلمان Bildکه گفته میشود پر تیراژترین روزنامه اروپا میباشد تصویر بالا با این عنوان عشق میمون برای بچه پوما به چاپ رسیده بود . همان موقع که این عکس را دیدم به همکارم گفتم نگاه کن در دنیایی که آدمها که خودرا گل سرسبد آفرینش میدانند یا مانند کشور من که مردمش با شعر شاعرش که بنی آدم . . . به جهانی فخر میفروشند چشم دیدن یکدیگر را ندارند حیوانات با حیوان دیگری که همجنسشان نیست و چه بسا بنا بر خوی طبیعیشان دشمن هم نیز میباشند ,چگونه رفتار میکنند وقتی آنرا ضعیف و ناتوان میبینند, مانند حکایت گربه فداکار که توله سگی را مادرش پس زده بود به فرزندی پذیرفته وبه او همراه بچه هایش شیرش میداد ( قبلا اینجا درج شده است ) و اینهم حکایت این شامپانزه و پوما بچه یتیم . .

بنا بنوشته روزنامه فوق الذکر مادر بزگوار یا مافوق مادر آنیاناAnjana (شامپانزه)که سه *ساله میباشد سیررا Sierra پومای کوچولوی یتیم را که 9 هفته بیشتر سن ندارد را به فرزند خواندگی پذیرفته به او شیر میدهد بازی میکند وقتی هم گریه میکند و . . تسلایش میدهد, در ادامه مینویسد آنیانا در کار خود خبره میباشد او در انیستیتویی در میرتل در کارولینای جنوبی آمریکاMyrtle Beach, South Carolina که در حفظ حیواناتی که در معرض خطر نابوی قرار دارند فعالیت میکند تا بحال در حفظ و نگهداری 4 شیر دوتا ببر و یک لیوپارد کمک فراوانی نموده است.
تصاویر بیشتر در اینجا . .
* در نوشته های مطبوعات انگلیسی زبان سن مادر را 5 سال نوشته اند.

پینوشت : برای دوستان عزیزی که گربه دارند!!!
این خبر هم در روزنامه بیلد امروز درج شده در شهر نورنبرگ آلمان همسایه های خانه ایی متوجه صدای جارو برقی در خانه همسایه خود میشوند که بطور 7 ساعت بی وقفه کار میکرده با پلیس تماس گرفته موضوع را خبر میدهند . پلیس به همراه ماموران آتش نشانی به خانه مراجه نموده وقتی کسی درب را باز نمیکند مامورین درب را شکسته وارد میشوند و میبینند بجز گربه ایی خانه خالی از سکنه میباشد که متوجه میگردند این گربه شیطان جارو برقی که در برق بوده گویا با پرش بر روی جارو کلید جارو روشن نموده است.

۱۱ نظر:

اقاقیا گفت...

مرسی محمد عزیزم که منو فهمیدی. همین بود که گفتی. در ضمن من عاشق حیواناتم.معصومند.

بیتا گفت...

سلام گرم من با نظر شما مخالفم در هرصورتی انسانها بازم از هر لحاظ از تمام موجودات خلق شده در روی زمین با احساس ترند فقط کمی کینه دارند وگرنه عشقی که شمابه دیار خود دارید معطوف از همین محبت ودوستی های انسانی است
درهرصورت دیدنها متفاوت است
بهترینها برای شما

ناشناس گفت...

خیلی خوب بود به خصوص عکس های فوق العاده ی آن.حسین جان به روز هستم،با اولین متن از دوره ی جدید فکری و عملی ام.مشتاق هستم که نظزت رو بدونم باز هم من رو از مهر خود سرشار کن پاینده باشی.

پژمان گفت...

ببخشید در متن بالا خودم رو معرفی نکردم.وبلاگم رو یه تغییر کلی دادم دوست دارم نظرت رو بدونم.

واحه گفت...

مطلبتون خیلی شیرین و دلچسب بود در اینروزهای تلخ و زهرآگین...

گوش قرمز گفت...

امیریه گرامی سلام

ممنون که سر میزنید - مطالب وبلاگتون مثل سایر دوستان حامی حیوانات زیبا و لطیف و خواندنیست

موفق باشید

nafiseh گفت...

danke fuer ihre comment!beide haben HEIMWEH!!!ich verstehe heim weh sehr gut! ciaooooo

صدف گفت...

وای چه عکسای باحالی واقعا دنیای جالبیه مردم عارشون میاد بچه ی یه کس دیگه رو سرسفره شون بیارن و بزرگ کنن ولی حیوونا چه دنیای جالبی دارن. عجب گربه شیطونی بوده ها

ژاله گفت...

بادرود فراوان
چند روز مطلب جذاب شما را خوانده ام ولي متاسفانه قادر به گذاشتن كامنت نبودم. مطلبي نوشتم در رابطه با حادثه اخير. وضع اينجا خيلي خرابه و بعد ازاين ماجرا رفتار مردم حيوان ستير با كساني كه به حيوانات كمك ميكنند بدتر شده. بايدامروز به چند نفر نامه بنويسم تقاضاي كمك كنم. اصلا"‌نميشه ادامه داد.

نرگسدان گفت...

واقعن كه هيچي به اندازه ي تفكر درباره حيوانات و شگفتي هاي بدن انسان و طبيعت ادمو ياد خدا نميندازه.
راستي شما ميدونستين كه نوري زاده خبرنگار بچه محلتون بوده و در مدرسه ايران درس خونده؟گمونم بدونين..

ژاله گفت...

حسین گرامی ممنون از لطف شما.
آیا میدانستید تازگیها جوانان غیور پایتخت از لاکپشت های کوچک زنده برای جا سوئیچی و جا کلیدی استفاده میکنند؟ و بعضی نیز لاکپشت را در آب جوش میاندازند تا لاکش کنده شود و به عنوان زیر سیگاری استفاده شود.
اگر به وب لاگ دكترلطفي زاده كه در لينك هاي من هست سر بزنيد در اين مورد شرح داده اند.