۱۳۸۷ شهریور ۱۰, یکشنبه

رویایی دارم I Have a Dream












اعلامیه آزادی بردگان ( Emancipation Proclamation)که آبراهام لینکلن آنرا به تصویب رساند و جان خودرا هم برایش از دست داد این قانون موجب گردید که رنگین پوستان هم چون سفید پوستان از حقوق شهروندی آمریکا بهره مند گردند ولی متاسفانه افکارنژاد پرستانه تا آنجا که توانست مانع اجرای کامل آن شد ولی بلاخره با تلاش مستمر با دادن خونها این درخت میرود که به بار بنشیند و آرزوی مارتین لوتر کینگ بزرگمردی که درست چهل و پنج سال پیش برای ارج نهادن و پاسداشتن یاد بانی این حرکت سخن رانی تاریخیش در واشنگتن روبروی بنای یاد بود لینکن که رویایی دارم در آمریکایی زندگی کنم که شاهد مساوات بین شهروندانش باشم ایراد کرد اینک با انتخاب باراک حسین اوباما بعنوان کاندیدای دموکراتها برای ریاست جمهوری میرود به حقیقت بپیوندد. بنده در ابتدا برای مصلحت سرزمین محبوبم و در ادامه برای مردم ستمدیده سیاه پوست و شادی روان تمامی آنهایی که برای برابری جان خودرا از دست داده اندامیدوارم که او با ما پیروز انتخابات آینده گردد باشد روزیهم رویاهای ما نسبت به میهنمان چه در مساوات بین اقوام شریف هم وطنمان و چه حکومتی اصلح در خور ایرانمان به واقعیت بپیوندد.
تذکر: کسانی که مایل باشند راجع به اوباما وشجره نامه او بیشتر بدانند بچه محل عزیزم مطلب بسیار زیبایی همراه با تصاویر ابا و اجداد وی را در وبلاگش نق نقو درج نموده است.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

سلام حسین آقا. ممنون که به وبلاگم سر میزنید. قلعه رودخان که بودم یک سی دی مستند خریدم که کاملا سابقه تاریخی این قلعه رو توضیح داده و تصاویر زیبایی را هم نشان میدهد. امروز هر کاری کردم نتونستم اون فایل رو حتی به صورت فشرده به امیل جنابعالی بفرستم. ممکنه راهنماییم کنید قایلش رو که به صورت مدیا پلی یر هست رو چطور برای شما بفرستم؟

ناشناس گفت...

چشم سرور ببخشید که با متن پستم ناراحتتون کردم

ولی آیا جز یاد آورشدن، کاری هم ازمون برمیآید!؟

با اینکه سرنوشت اوباما را در سایت رادیو کالچ خواندم، ولی باز هم به بلاگ "نق نقو" میروم
____
سرور به مئنای آقاست