۱۳۸۷ مهر ۷, یکشنبه

گلهای رنگارنگ

باید اعتراف کنم در آن زمانها که اخبار و تفسیر روز در ساعت دو که نیم ساعت طول میکشید تا تمام میشد بلافاصله برناه گلهای رنگارنگ پخش میشد که هنوز آذر پژوهش بیت اول را تمام نکرده با غرغر رادیو را خاموش میکردم ویا برنامه دو را باز میکردم که بیشتر آهنگ های غربی پخش میکرد و من هم معنای آن ها را نمیدانستم که آن را به گلها ترجیح میدادم که همین عمل ناپسند را با برنامه فرهنگ و هنر نیز انجام میدادم که البته سن و سال هم دخیل بود تا آنکه مرحوم عماد رام فرنگیس را خواند و چند ترانه دیگر و همینطور سیمین غانم به دور از فرهنگ و هنر با آن صدای بالا و ملکوتیش قلک چشات و . .را خواند که شد یکی از خواننده های محبوبم که هنوز بسیار صدایش را دوست دارم . یادمادر بزرگم بخیر که با زبان شیرین ترکی خود میگفت آدمها وقتی نعمت دم دسترسشان است قدرش را نمیدانند اما زمانی که از دست رفت با آه و حسرت در بدر دنبالش روان میگردد که حال روز امروز من است که اینور و آنور میزنم گلهایی را پیدا کنم وقتی هم پیدا میکنم و عظمت آنرابا کارهای امروزی که به کمک تکنبک پیشرفته میتوان صدای غار غار کلاغی را به چهچه بلبل وقناری تبدیل کرد مقایسه میکنم از بی انصافی و کم لطفی آنزمان خود شرمسار میگردم واندوه گین داشته هایی که دیگر نداریم نعمتهای از دست رفته یا از دستمان گرفته شده میشوم و پاهایم را برای شرکت در راه پیماییها حنجره ام را برای ادای شعارها و . . نفرین میکنم .
سيمين غانم - گلهای رنگ 575 گوش کنید

۳ نظر:

ناشناس گفت...

سلام.من هم اونموقع از گلها خوشم نمیومد ولی پدرم بخصوص خیلی خوشش میومد.البته حالا هم خیلی دوست ندارم،اما شاید بدلایل دیگر.یکیش اینه که غمگینم میکنه.

ناشناس گفت...

salam Hosein aziz.. aval begam oon beyte zibayi ke tooye logot neveshti az marhoome foroogh kheli zibast .. koli gashtam ta fahmidam in sher az kiye.. bad ham sedaye simine ghanem yeki az zibatarin va por khaetere tarin sedahayi hast ke man tooye omram shenidam o hamishe az ahangash lezzat mibaram.. makhsoosan oon ahange man az oon asemoon abi mikhamesh ke ye joori dele mano hamishe milarzoone va ehsase mano bar angikhte mikone...va dar akhar mamnoon az hozoore hamishegit dooste man

ناشناس گفت...

حسین جان
خوشحالم که یک استقلالی اصیل را یافتم
امیدوارم جمعه رو سفید شویم