۱۳۸۷ مهر ۱۴, یکشنبه

بانوی اول


دیشب در حالی که آنجلا مرکل در پاریس با نیکولای سرکوزی برای حل مشکلات اقتصادی و چه بسا گوشمالی بیشتر ایران با هم بحث و گفتگو میکردند کارلا برونی بر روی صفحه تلویزیون آلمان ظاهر شده و یکی از ترانه هایش رابنام L’Amoureuse“یعنی عاشق را خواند. روزنامه های آلمان بشارت حظور اورا با چاپ تصویرش در صفحات اول خود به آگاهی مردم رسانده بودند و این اولین باری بود بانوی اول کشور بعنوان خواننده در شوی تلویزیونی شرکت میکرد کارلا همانگونه که در عکس بالا دیده میشود بسیار ساده آمده بود و بعد از اجرای ترانه مجری برنامه در گپی خودمانی که بیشتر شبیه یک مصاحبه بود به تمامی پرسشها با سادگی و فروتنی جواب داد و با بوسه ایی بر گونه مجری برنامه رفت و همین باعث شد که بفکر فرو روم که ما کجاییم و اینان کجا الحمداله بعداز فرو پاشی دیگر بانوی اول نداشته ونداریم چه خوب هم هست که نداریم همین قدر مردان اول کشور به اندازه کافی آبروی و حیثیت ما را برده اند. اروپاییان در قرن جدید باز طلایه دار دگر گونی فرهنگی و فرو ریختن خیلی تابوها شده اند همین ازدواجهای شاهزاده های کشورها اروپایی که همسرانی را که برگزیدند برخلاف رسم و رسوم حاکم بردربارها بود دخترانی از میان مردم از گویتده تلویزیون تا دختری از دیسکو و ثمره ایی به همراه و یا دیکته کردن معشوق سابق به ملکه و یا زمانی که تمامی نشریات از صفحه اول تا . . پر از تصاویر نیمه برهنه ویا حکایات روابط کارلا بود سرکوزی با او ازدواج کرد و دست در دست از کاخ سفید تا کرملین و. . همراه خویش ساخت و فراتر برویم باز در این دوره است که شهردار برلین با شهامت و صداقت گرایش همجنس گرایی خود را عیان و بیان کرد بیشترین رای را آورد و مجددا انتخاب شد و نکته جالب همراهی مردم در تمامی ابن تابو شکنی ها میباشد و درک این که اینان هم انسانند و حق دارند آنگونه که دوست میدارند زندگی کنند مهم این است کار خود و وظیفه خویش را چگونه انجام میدهند اینجاست که میگویم ما کجاییم و یا مارا کجا برده اند واینان کجایند آنهم در دوره ایی که همه چیز شتابان بسوی تکامل هست هنوز در دیار طاعون زده من میشنوی دختران در پی د . . و د . . از مطبی به مطبی روان و. . .
L’Amoureuse“گوش کنید

۴ نظر:

sadaf گفت...

سلام در مورد دیار خودمون که همه چی جای تاسف داره اصلا همون همجنس بازی رو ببینین چقدر به دید بد و کریه میبینن انکار که اینا آدم نیستن دیگه مساله دختر نبودن که جای خود داره

ناشناس گفت...

سلام حسین آقا. با تمام این اوصاف, زن ایرانی تحت هر شرایط و وضعی, زنی به تمام معناست. اصلا قابل مقایسه با هم نیستند قربان. delamchoondaryast.persianblog.ir

ناشناس گفت...

سلام.ما در حال حاضر بیش از دویست سال از کشورهای اروپایی عقب هستیم.و منظورم تنها در مورد افکار روابط بین زن و مرد هست.ببین همین دوست ناشناسمان میگه زن ایرانی با زنان دیگر فابل مفایسه نیست!

ناشناس گفت...

حسین
تفاوت های فرهنگی در قرن بیستم به ابزار مهمی برای تحقق حقوق بشر تبدیل شده و این تنها نمونه های کوچکی از نتایج آن است چه بپذیریم و چه نپذیریم . البته که همه آن نیست . گاه تعاریف شخصی ما از قوانین اینچنینی یک سرش به ناکجاآباد تعصب می انجامد که خوب و بد را یکجا به ورطه نابوی می کشاند .
بیشتر با هم خواهیم گفت