۱۳۸۷ دی ۲۴, سه‌شنبه

دو تصویر و هزاران سخن

این دوتصویر را در جام جم آنلاین دیدم که در ظاهر ربطی بهم ندارند و هرکدام مربوط به خبری جدا گانه میباشند که سایت معلوم الحال درج نموده است که عکس بالا از سری تصاویری است مربوط به برف امروز تهران و پایینی هم مربوط به نواخته شدن زنگ غزه در مدارس تهران میباشد . هم برف و هم گربه هر دو چیزهایی هستند که بدون اغراق میتوانم بگویم از زمانی که خودرا شناخته ام عاشقانه دوستشان دارم اما در این جا منظورم بیان این مطلب نبود بلکه رابطه ایی که تصاویر بالا میتوانند داشته باشند میباشد وقتی جانوران در عکس را دیدم که با آنکه همجنس نیستند چگونه در کنار همدیگر از این هدیه آسمانی با آرامش و صلح لذت میبرند راستش هم غبطه و هم حسرت خوردم که ما آدمیان که خودرا اشرف مخلوقات خدا میدانیم چرا با همجنسان خود از پدیده هایی که طبیعت به ما ارزانی داشته و در اختیارمان قراداده با تمام توانایی هایی که داریم نمیتوانیم مانند همین حیوانات بالا ماهم سودی ببریم؟
در پی یافتن پاسخی بودم که این عکس پایین را دیدم و یاد فیلمی افتادم یکی از رسانه های خبری خارج چند روز پیش پخشش کرد که جوابم را پیدا کردم دیدم همین معضلات همین شستشوهای مغزی که بغض و کینه ونفرت را بین آدمیان ترویج میدهد آنهم برایش فرقی نمیکند که طفل معصومی یا روستایی ساده ایی و . . باشد مثلا در همین فیلم که بناچار برای حفظ عفت کلام باید بگویم خانم مجری که صحبت از این میکند بچه های فلسطینی بدی را نمیدانستند و برای بو کردن گل آنهم در غزه به خیابان میرفتند و . . . آنوقت همانزمان به این طفلان معصوم از مرگ و کشتن حرف میزند. در این عکس پایین که دختران معصوم آنها را علاوه بر حجاب اجباری که در چپیه نیز مستور کرده اند برای مثلا همبستگی با بچه های فلسطینی که همین دیروز خالد مشعل که یکی از رهبرانشان میباشد و از جای امن در کت وشلوار فاخری که برتن داشت خط ونشان میکشید و مردم بیچاره غزه را به مقاومت و جنگ ترغیب میکرد که یاد جنگ خودمان می انداخت که آنانی که مانند او در جاهای بدور از جنگ و بی خطر نوجوانان ما را روانه میادین مین میکردند . . او چپیه ایی که مظهر خلقش میباشد را بر گردن نداشت کدام همبستگی آیا بچه های بدبخت فلسطینی که زیر بمباران یا رگبار گلوله ها از یک سو و نبود آب و برق و قوت لایموت میبینند بچه های دبستان ایمان و . . غیره وذالک برایشان چپیه بسته اند گیرم ببینند آیا برای آنها نان و آب میشود من مخالف آگاهی دادنی که به روحیه کودکان لطمه نزند نیستم چه بسا خواهان همبستگیشان نیز هستم مانند کشورهای متمدن که در بلاهای طبیعی و یا جنگها بچه ها ابتکار بخرج میدن از قلک پس اندازشان تا انجام دادن کارهای کوچکی که مزدی میگیرند تا وسایل شخصی که نیاز ندارند را جمع کرده و از طریق صلیب سرخ جهانی میفرستند و تا بحال هم همه کشورهای مخاصم اجازه عبور این هدایا را داده اند . این نوع دوستی میاموزد و از او موجودی صلح جو میسازد و این اجازه را به او میدهد از زیبایی برف و از گرمای آفتاب از پرواز پروانه تا . . لذت ببردو خون را مایه حیات بداند تا به نیازمندی اهدا کند برای زیستن نه آنکه برای رسیدن به مال و قدرت یا برای ارضا کینه و نفرت آنرا بریزد.

در ادامه برای اینکه سوتفاهمی پیش نیاید برای من جنگ نا برابر غزه محکوم است و کشتاری که در آنجا صورت گرفته و مبگیرد در یک کلمه مانند کشتار ارامنه توسط ترکها یا یهودیان بدست نازیها و . . نسل کشی میباشد و بس . و اینرا هم باید اضافه کنم هدف اصلی این حمله تنها برای به تاخیر انداختن صلح میباشد چراکه اسراییل میدانست با شرایطی که با بسر کار آمدن حماس برای مردم پیش آمده یا بزودی به خیابانها ریخته آنها را پس خواهند زد یادر انتخاب پیش رو آنها را کنار گذاشته و به دار ودسته عباس خواهند پیوست و اگر چنین شود با یکپارچه بودن حکومت فلسطین دیگر جای بهانه ایی باقی نمیماند و فشارهای جهانی و رییس جمهور جدید آمریکا بر اسراییل برای امضا قرداد نهایی صلح و جامه عمل پوشاندن به تعهداتی که قبلا به توافق رسیده بودند را عملی گرداند که آن همراه خواهد شد با اعتراض مخالفان صلح در درون اسراییل که جامعه اسراییل را به آشوب کشیده و ثباتش بهم خواهد ریخت چرا که درگیریها در تخریب شهرکها در گذشته خود نمو نه کوچکیست و برای همین هم هست که میگویم که اسراییل با این جنگ هدفش تنها فرار از صلح بود آنهم بقیمت خون صدها انسان بی دفاع .

۴ نظر:

ناشناس گفت...

از طريق وب لاگ دوستم مرجانك با وب شما آشنا شدم... نوشته بسيار بسيار زيبائي بود.... متاسفانه عكس دومي را نتوانستم ببينم...
به من هم سري بزنيد در مورد حيوانات مينويسم.

ناشناس گفت...

درود بر آقای حسین

نگران شدم، چی شده مگر؟

ای هم استانی نیک کاشککی شماره تلفن تون را داشتم!!!

shahlajoon2003@yahoo.de

اگر خواستید می تونید به ایمیل آدرسم بدید تا باهاتون تماس بگیرم.

بدرود . به خانواده درود من را بگوئید.

ناشناس گفت...

کاش همین طور که میگویی باود
در بلاگ نیوز لینک داده شد

ناشناس گفت...

سلام و سپاسگزاري مرا بپزيريد از اينكه بر جريده ما نيز نظري داريد در همين راستا:
مراسم بزرگداشت چهاردهمين سالگرد درگذشت زنده‌ياد مهندس مهدي بازرگان
سوم بهمن ماه ---حسينيه ارشاد